Dags för årsmöte för AM-projektet Arenan

FOTO: WIKIMEDIA COMMONS

Den 27 april är det dags för årsmöte för Arenan-projektet och workshop för projektet RAMP-UP på Nordic Forum i Kista.

RAMP-UP bjuder på en redovisning av vad projektgruppen har kommit fram till när det gäller state-of-the-art. Diskussion kring slutsatserna till, för finslipning och eventuell komplettering. Inbjudna är projektmedlemmar i RAMP-UP och medlemmar i Svenska Arenan för Additiv Tillverkning av Metall. Övriga personer med kunskaper inom området som kan bidra med kompletteringar eller personer som är intresserade av att höra mer om state-of-the-art är också välkomna.

I direkt anslutning till workshopen kommer Arenan för additiv tillverkning av metall att ha ett årsmöte mellan kl 15-17. Årsmötet är endast öppet för medlemmar i arenan.

Projektet RAMP-UP ska ta fram en färdplan för en snabb och konkurrenskraftig nationell industrialisering inom additiv tillverkning av metall i Sverige. Målet är att ta ett internationellt ledarskap inom AM av metall baserat på Sveriges starka industriella ställning inom områden som pulvermetallurgi, högpresterande metalliska material och avancerad produktionsteknik. Projektet RAMP-UP är ett enskilt projekt inom SIP Metalliska Material och finansieras av Vinnova.

Anmälan till workshop och årsmöte kan göras här.

Datum: 27/4, 09.00-15.00
Sista anmälningsdatum: 2017-04-24
Plats: Nordic Forum, Torshamnsgatan 35. Konferensrum: Lappland.
Pris: Gratis. Vid förhinder utan att meddela i förväg faktureras 1000 SEK.
Arrangör: Projektet RAMP-UP och Svenska Arenan för Additiv Tillverkning av Metall

Publicerat av:

Dela artikeln