PostNord ingår samarbete med Stratasys

3d-postnord-ylva-ekborn

Stratasys 3d-skrivare ska, enligt Postnord Strålfors vd Ylva Ekborn, tillfredsställa kundernas föränderliga behov.

PostNord, som ingår i PostNord koncernen, ingår samarbete med Stratasys för att skapa en on-demand-produktion och distribution av 3d-delar åt kunderna i PostNords logistiknätverk.

För lokal support – maskiner, tjänster och kunskap – kommer PostNord Strålfors samarbeta med att ta av hjälp av Protech. Det omfattar bland annat inköp av en Stratasys J750, en 3d-skrivare med fullfärg och multimaterialfunktion.

– På PostNord Strålfors strävar vi efter att bli kundernas digitaliseringspartner och vi arbetar kontinuerligt med digital utveckling och med att utforska nya affärsmöjligheter. I Stratasys får vi en partner vars tekniker för additiv tillverkning är beprövade i en rad olika branscher, och en branschledare som vi kan växa och utvecklas tillsammans med, säger Ylva Ekborn, vd för PostNord Strålfors, och fortsätter:

– Med den engagerade, lokala supporten från Protech planerar vi att snabbt integrera den här tekniken i vårt tjänsteerbjudande och ha den tillgänglig för kunder inom kort.

För PostNord Strålfors är samarbetet ett sätt att tillgodose kundernas föränderliga behov, genom att kombinera PostNord Strålfors erfarenhet från 2d-skrivare med nya 3d-skrivartjänster. Med stöd av Stratasys avser PostNord Strålfors även att utforska nya marknadsmöjligheter i en mängd olika branscher.

Andy Middleton, vd för EMEA på Stratasys, sammanfattar:

– PostNord är expert på den nordiska logistikmarknaden, och vi är mycket glada att med dem som partner kunna ge våra lösningar en större spridning. Med hjälp av vår lokala partner Protech hjälper vi PostNord och PostNord Strålfors att utnyttja de avancerade funktionerna i vår additiva teknik för att tillgodose deras kunders behov på bästa möjliga sätt. I synnerhet vill vi utforska hur vi kan utnyttja de unika fördelarna som additiv tillverkning erbjuder logistiksektorn, från snabbare leverans av delar till kortare leveranskedjor och minskade kostnader. Samtidigt hoppas vi kunna kan dra lärdomar från nya tillämpningar och användningsområden i PostNords diversifierade kundbas.

Publicerat av: 

Dela artikeln

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *