Konsulten och föredragshållaren Terry Wohlers på Wohlers Associates listar tillsammans med kollegan Tim Caffrey de största utmaningarna för branschen i år. En av de första sakerna de tar upp har att göra med hur vi ska förhålla oss till de olika begrepp som används i branschen. Det är ingen utmaning direkt, utan mer en önskan om att harmonisera språket mellan olika grupper av användare:
[quote align=”center” color=”#999999″]Our first resolution for 2013 is to use the terms 3D printing and additive manufacturing (AM) interchangeably. Many from the scientific and technical communities prefer AM, especially for industrial systems. About everyone else, including bloggers, the investment community and the mainstream press, prefer 3D printing. There’s no going back to the old definition of 3D printing, which once meant an AM process that jetted material through an inkjet print head.[/quote]
Även om additiv tillverkning generellt använder mindre råmaterial än subtraktiva metoder, så finns det undantag. Ett är de tekniker som använder pulver. Upp emot 50 procent av osintrat material (beroende på teknik) måste idag kasseras och det är något som leverantörerna måste åtgärda:
[quote align=”center” color=”#999999″]One glaring exception, however, is the recyclability–or lack thereof–of polyamide powders used in powder bed fusion processes. Currently, more than a third of the unused powder in a build cannot be reused. In 2013, we’d like to see process and material improvements that make unsintered nylon powder 100% recyclable, build after build after build.[/quote]
Nästa utmaning har att göra med optimering av de filer som ligger till grund för det som ska produceras. Fördelarna med en optimering är inte bara mindre materialåtgång, utan också en starkare struktur.
[quote align=”center” color=”#999999″]What’s so great about weight loss? A ”ton” of things. Less raw material is consumed, and that saves money. The strength-to-weight ratio of parts is optimized. The build is faster because less material needs to be processed. Plus, lighter weight parts reduce fuel consumption and transportation costs.[/quote]