Autodesk och IBM har inlett ett globalt samarbete med syfte att ge bättre service för Autodesks kunder. Satsningen, som fått namnet ”Otto”, är en digital concierge som använder IBM Watsons intellektuella teknologi för att lösa förfrågningar från kunder och partners.
Autodesk och IBM Watson har avslutat ett pilotprojekt av Otto som nu står klart för att sättas i verket. En väl timad lansering då Autodesk nyligen omarbetat sin affärsmodell till att nu baseras på prenumerationstjänster – vilket också ställer högre krav på service och support. Pilotprojektet visade på en kraftig förbättring av kundupplevelsen och hela 99% snabbare support.
– Det är viktigt för oss att hela tiden bistå våra kunder med kvalité och värde, på ett snabbt och effektivt sätt. Vårt samarbete med IBM Watson gör det möjligt för oss att utveckla conciergeservicen Otto och erbjuda en produktiv och tillförlitlig satsning för våra kunder, säger Gregg Spratto, vice president, operations på Autodesk.