Storsatsar inom visuell kommunikation

JJ Hendriks blir kommersiell chef för Signcom Group.

Igepa Group i Norden skjuter till utvecklingskapital inom visuell kommunikation och sätter in JJ Hendriks som kommersiell chef för Signcom Group.

Igepa Group i Norden riktar in sig på segmentet Visual Communication med hjälp av Signcom som har sitt huvudkontor i Sverige och dotterbolag i Norge, Finland och Danmark. Enligt ett pressmeddelande kommer Signcom förstärkas med betydande investeringar inom den närmaste tiden för att utveckla utbudet. I dag säljer de bland annat Mimakis 3d-skrivare.

– Det är ett strategiskt beslut att stärka Signcom Group och säkerställa att vi förblir den ledande leverantören i Norden, säger Eiliv Hagen, vd för Signcom Group.

I samband med Igepas satsning i Norden har Signcom valt att tillsätta JJ Hendriks som kommersiell chef för Signcom Group. Han kommer närmast från IGEPA-företaget Poster & Panel och har tidigare erfarenheter som bland andra Sales and Export Manager för LFP Supplies på Fujifilm, brittiska SEAL Lamination och tyska ColorGATE. JJ Hendriks har över 20 års erfarenhet från storformatsvärlden med sälj, management och affärsrelationer.

Publicerat av: 

Dela artikeln

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.


Sandbacka Science Park sprider kunskap digitalt

Under Innovation Week X håller Sandbacka Science Park i Sandviken ett webbinarium om additiv tillverkning. Fokus kommer ligga på hur tekniken kan förena den digitala och fysiska värdekedjan och efterbehandling av additiva komponenter.

Publicerat av: 

Protech breddar i produktportföljen

Makerbot lanserar nya 3d-skrivare i sin Method-serie, Method Carbon Fiber Editions. De släpper samtidigt en rad material anpassade för industrin. Företagets svenska leverantör Protech ska börja leverera produkterna i början av juli.

Publicerat av: 

Formnext 2020 ska trotsa coronavirus

Den stora Formnext-mässan för additiv tillverkning i Frankfurt ska hållas den 10–13 november enligt plan. – Vi är fortfarande övertygade om det unika värdet och fördelarna med en fysisk mässa, säger Sascha F. Wenzler, vice vd för Formnext, Mesago Messe Frankfurt GmbH. 

Publicerat av: 

Forskar för klimatsmarta flygmotorer

Tahira Raza har undersökt hur man kan göra flyg- och rymdmotorer mer klimatsmarta genom att studera svetsbarheten i additivt tillverkade delar. – En avgörande faktor är hur materialet påverkas när man svetsar i det, säger Tahira Raza. 

Publicerat av: 

De sätter detaljer i fokus

Protolabs lanserar ett nytt material för detaljrika prototypdelar – Microfine Grey. Enligt företaget kan det bidra till att utvecklingstiden av nya komponenter kan minska avsevärt. 

Publicerat av: 

Dyemansion släpper färgglad palett

Dyemansion släpper 17 nya färger för gråa delar, 3d-printade med HP Multi Jet Fusion i materialet PA12. – Antalet HP-system växer på marknaden och våra kunders efterfrågan på livliga färger för deras gråa delar har varit stor, säger Kai Witter, Chief customer officer på Dyemansion.

Publicerat av: 

Metallutskrifter minskar inom flygindustrin

GE, General Electric, säger upp 13 000 anställda i sin tillverkning av flygmotorer samtidigt som efterfrågan på 3d-printade metalldelar minskar. Detta kan komma att påverka företagets leverantörer och underleverantörer. 

Publicerat av: