Storsatsar inom visuell kommunikation

JJ Hendriks blir kommersiell chef för Signcom Group.

Igepa Group i Norden skjuter till utvecklingskapital inom visuell kommunikation och sätter in JJ Hendriks som kommersiell chef för Signcom Group.

Igepa Group i Norden riktar in sig på segmentet Visual Communication med hjälp av Signcom som har sitt huvudkontor i Sverige och dotterbolag i Norge, Finland och Danmark. Enligt ett pressmeddelande kommer Signcom förstärkas med betydande investeringar inom den närmaste tiden för att utveckla utbudet. I dag säljer de bland annat Mimakis 3d-skrivare.

– Det är ett strategiskt beslut att stärka Signcom Group och säkerställa att vi förblir den ledande leverantören i Norden, säger Eiliv Hagen, vd för Signcom Group.

I samband med Igepas satsning i Norden har Signcom valt att tillsätta JJ Hendriks som kommersiell chef för Signcom Group. Han kommer närmast från IGEPA-företaget Poster & Panel och har tidigare erfarenheter som bland andra Sales and Export Manager för LFP Supplies på Fujifilm, brittiska SEAL Lamination och tyska ColorGATE. JJ Hendriks har över 20 års erfarenhet från storformatsvärlden med sälj, management och affärsrelationer.

Publicerat av: 

Dela artikeln

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.


De tar Kodaks 3d-skrivare till Norden

3D Center i Västervik har tecknat ett avtal med KODAK 3D Printing för att börja sälja deras 3d-skrivare i Norden. – Kodaks satsning på 3d-print är väl genomtänkt, säger Ulf Qviberg, vd 3D Center.

Publicerat av: 

De växlar upp med moduler

Additive Industries har planer på att utveckla flera moduler till sitt gigantiska 3d-skrivarsystem. – Eftersom det ser ut som en enda stor maskin är det ibland svårt att kommunicera att det faktiskt består av flera delar, säger Martine Engels, marknadschef på Additive Industries.

Publicerat av: 

Klartecken för EU-projekt

Ett nytt projekt inom 3d-printing får klartecken av EU-kommissionen. Bland de europeiska regionerna finns fem från Sverige. Tillsammans ska de stärka kapaciteten inom ämnet i Europa. 

Publicerat av: 

De lanserar en ny typ av hårdmetall

VBN Components, som arbetar med materialutveckling, lanserar en ny typ av hårdmetall. – Vi har öppnat ett processfönster där en rad nya material kan tas fram, säger Martin Nilsson, vd på VBN Components.

Publicerat av: 

Startskott för nordiskt 3d-printingsamarbete

I tisdags gick startskottet för Nordic AM Group, som har målet att skapa en nordisk marknad inom området för additiv tillverkning.
– Jag hoppas att det här kan leda till att industrin i Norden verkligen får upp ögonen för additiv tillverkning, Mikael Melitshenko från Alfred Nobel Science Park.

Publicerat av: 

Så kirrar du biffen

Är du sugen på en vegetarisk 3d-printad biff? Det spanska företaget NovaMeat har utvecklat en syntetisk, 3d-utskriven vegetarisk maträtt med en smak som påminner om nötkött eller kyckling.

Publicerat av: 

De ska sälja HP:s 3d-skrivare

3DVerkstan och 3D Center börjar samarbeta om att sälja HP:s 3d-skrivare i Sverige. – HP:s teknik blir en viktig
del i pusslet för att våra kunder ska kunna skapa olika geometrier, säger Daniel Ljungstig, vd 3DVerkstan.

Publicerat av: 

Så exakta är 3d-printade tänder

Den digitala utvecklingen på dentalområdet har verkligen blommat ut. Men hur bra är tekniken egentligen? Detta har tandläkaren, tandteknikern och forskaren Michael Braian studerat i sin senaste avhandling.

Publicerat av: