Storsatsar inom visuell kommunikation

JJ Hendriks blir kommersiell chef för Signcom Group.

Igepa Group i Norden skjuter till utvecklingskapital inom visuell kommunikation och sätter in JJ Hendriks som kommersiell chef för Signcom Group.

Igepa Group i Norden riktar in sig på segmentet Visual Communication med hjälp av Signcom som har sitt huvudkontor i Sverige och dotterbolag i Norge, Finland och Danmark. Enligt ett pressmeddelande kommer Signcom förstärkas med betydande investeringar inom den närmaste tiden för att utveckla utbudet. I dag säljer de bland annat Mimakis 3d-skrivare.

– Det är ett strategiskt beslut att stärka Signcom Group och säkerställa att vi förblir den ledande leverantören i Norden, säger Eiliv Hagen, vd för Signcom Group.

I samband med Igepas satsning i Norden har Signcom valt att tillsätta JJ Hendriks som kommersiell chef för Signcom Group. Han kommer närmast från IGEPA-företaget Poster & Panel och har tidigare erfarenheter som bland andra Sales and Export Manager för LFP Supplies på Fujifilm, brittiska SEAL Lamination och tyska ColorGATE. JJ Hendriks har över 20 års erfarenhet från storformatsvärlden med sälj, management och affärsrelationer.

Publicerat av: 

Dela artikeln

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.


Månadens krönika: ”Serieproduktion inom metal AM”

– Genom att tänka nytt öppnas möjligheter. Går det till exempel att slå ihop flera delar till en, och på så sätt få en produkt med bättre egenskaper? Så skriver Alexander Sakratidis, månadens krönikör från Digital Metal.

Publicerat av: 

Robotar i fokus för Digital Metal

Digital Metals nya koncept ska eliminera manuellt arbete i den additiva tillverkningsprocessen. – De flesta additiva tillverkningsteknikerna visar en låg nivå av automation. Vårt mål är att förändra det, säger Ralf Carlström, vd Digital Metal.

Publicerat av: 

Futuristisk design med 3d-teknik

Industridesignern Nicole Hone har skapat futuristiska vattenväxter genom 3d-skrivare och digitala verktyg. – Det kan bli fördelaktigt för museer, nöjesparker och filmer, skriver Nicole på sin hemsida. 

Publicerat av: 

AMEXCI och 3DVerkstan kunskapsboostar företag

AMEXCI och 3DVerkstan går samman för att utveckla innovationsutbildning inom additiv tillverkning. – Utbildning är det enklaste sättet att exponeras för nya idéer och utforska potentialen i tekniken, säger Nicklas Ekstrand på 3DVerkstan. 

Publicerat av: 

Swerea IVF blir en del av RISE

Den svenska forskningskoncernen Swerea IVF, för industriell förnyelse och hållbar tillväxt, slår nu samman en större del av verksamheten med det statligt ägda forskningsinstitutet Research Institutes of Sweden, RISE. 

Publicerat av: 

Olsson Ruby i tåligare version

3DVerkstan släpper en ny version av munstycket Olsson Ruby. – Fördelarna är många, särskilt inom bil- och flygindustrin där 3d-tryckmaterial som klarar höga temperaturer kan ersätta metalldelar, säger Anders Olsson som uppfunnit munstycket.

Publicerat av: 

Fokus på metallprinting under AM-Dagen

3dp.se välkomnar till årets upplaga av heldagskonferensen AM-Dagen. En konferens om additiv tillverkning för industrin. Nu presenterar vi delar ur årets program samt de första talarna!

Publicerat av: