Storsatsar inom visuell kommunikation

JJ Hendriks blir kommersiell chef för Signcom Group.

Igepa Group i Norden skjuter till utvecklingskapital inom visuell kommunikation och sätter in JJ Hendriks som kommersiell chef för Signcom Group.

Igepa Group i Norden riktar in sig på segmentet Visual Communication med hjälp av Signcom som har sitt huvudkontor i Sverige och dotterbolag i Norge, Finland och Danmark. Enligt ett pressmeddelande kommer Signcom förstärkas med betydande investeringar inom den närmaste tiden för att utveckla utbudet. I dag säljer de bland annat Mimakis 3d-skrivare.

– Det är ett strategiskt beslut att stärka Signcom Group och säkerställa att vi förblir den ledande leverantören i Norden, säger Eiliv Hagen, vd för Signcom Group.

I samband med Igepas satsning i Norden har Signcom valt att tillsätta JJ Hendriks som kommersiell chef för Signcom Group. Han kommer närmast från IGEPA-företaget Poster & Panel och har tidigare erfarenheter som bland andra Sales and Export Manager för LFP Supplies på Fujifilm, brittiska SEAL Lamination och tyska ColorGATE. JJ Hendriks har över 20 års erfarenhet från storformatsvärlden med sälj, management och affärsrelationer.

Publicerat av: 

Dela artikeln

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.


”Fler tittar på att 3d-printa reservdelar”

3d-teknikleverantören Protech var på plats under Plastteknik Nordic i Malmö den 8–9 maj för att möta kunder och diskutera vilken riktning branschen tar. – Fler och fler tittar på att 3d-printa reservdelar, jiggar, fixturer och mättolkar, säger Evald Ottosson, försäljningsansvarig på Protech.

Publicerat av: 

Han blir ny kommunikationschef på ExOne

Från tryckmaskiner till 3d-skrivare. ExOne, en global leverantör av 3d-skrivare och tillbehör, tillsätter nu posten som kommunkationschef med Charlie Grace. Med sig in i företaget tar han med 25 års erfarenhet från bland annat den grafiska branschen.

Publicerat av: 

De ska 3d-printa ett samhälle

I sommar ska ett projekt bli verklighet i Latinamerika, där målet är att skapa ”världens första 3d-utskrivna samhälle”. Detta för att minska antal hemlösa i landet.

Publicerat av: 

Grafen i fokus för nytt projekt

Marknaden för metallpulver växer med mer än 20 procent varje år. Nu startar ett nytt projekt som ska undersöka hur industrikomponenter kan göras starkare genom att tillsätta grafenpulver. 

Publicerat av: 

ABB och RISE tror på robotar

ABB och RISE drog en del blickar till sig under veckans Plastteknik-mässa i Malmö. – Vi tror att det kommer bli vanligare att använda en robot som 3d-skrivare, säger Anders Spaak, ingenjör på ABB.

Publicerat av: 

Prototal ser viljan att serietillverka

Prototal har sett en förändring i efterfrågan sedan de investerade i nya 3d-skrivare från HP. – Det har växt mycket det senaste året och ökar hela tiden, säger Jonas Sandwall, marknadschef Prototal.

Publicerat av: 

3D Center: ”Den har sålt jättebra”

3D Center var på plats på Plastteknik Nordic i Malmö den 8–9 maj för att träffa kunder och visa upp några av sina maskiner. – Kodak-skrivaren har sålt jättebra, säger Pierre Harrysson från 3D Center. 

Publicerat av: 

Damvig: ”Stort intresse överlag”

Den danska servicebyrån Damvig var på plats i Malmö under Plastteknik Nordic den 8–9 maj. I montern visade de upp olika exempel på produkter som de kan erbjuda sina kunder att få printade.

Publicerat av: