Neutrogena lanserar 3d-printad ansiktsmask

 

Neutrogena, amerikansk tillverkare av hudvårdsprodukter, lanserar 3d-printade och personaliserade ansiktsmasker under namnet Neutrogena MaskiD.

Ansiktsmasken personaliseras genom tre olika steg. Först anpassas formen på masken efter användarens ansikte, genom en selfie som tas med en smartphone. Därefter överförs den personliga datan till Neutrogena Skin 360 systemet som enligt företaget är ”en virtuell motsvarighet av en kunnig hudläkare” och som analyserar hudens behov och vilka ingredienser som behövs var.

Det sista steget är att ansiktsmasken skrivs ut i cellulosa genom en 3d-skrivare. Denna placerar även ut ingredienserna på de olika områden som anpassats efter användarens ansikte.

Ansiktsmasken kommer att säljas på Neutrogenas hemsida till kunder i USA under första kvartalet av 2019.

Tags: ,
Publicerat av: 

Dela artikeln

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.


Kreativt golv ger sken av norr

Med inspiration av norrsken skapade den spanska arkitekten och designern Patricia Urquiola ett golv, dekorerat genom 3d-teknik, inför BMW:s utställning ”Progressive Luxury meet Creative Excellence”. 

Publicerat av: 

Forskare fixar 3d-skanning med mobilen

Vill du 3d-skanna direkt med din mobiltelefon? Nu har forskare från Korea och Spanien har kommit fram till en metod för att skanna föremål i 3d med en vanlig kamera eller mobilkamera. 

Publicerat av: 

Ny 3d-skrivare ska förfina smyckena

Solidscape har som mål att hälften av all smyckestillverkning i världen ska baseras på 3d-utskrifter. Nu lanserar de 3d-skrivaren SolidscapeDL, som ett steg i rätt riktning.

Publicerat av: 

Acron växlar upp med nytt förvärv

Acron, den Anderstorpsbaserade servicebyrån inom additiv tillverkning, förvärvar nu konsultbyrån Plastic Engineering Scandinavia AB. – Det här är ett viktigt steg framåt för oss, säger Acrons vd Kenny Johansson.

Publicerat av: 

Grow: ”Prototyper är en självklarhet”

Tata Steel och svenska designbyrån Grow tog hem pris i designtävlingen Dieline Awards. – Med 3d-print kan man komma väldigt nära hur den riktiga produkten kommer se ut på detaljnivå, säger Kim Onchoi-Stenmark från designbyrån Grow.

Publicerat av: 

Munstycke ska mata pellets på nolltid

Massive Dimension lanserar munstycke för pellets. Enligt tillverkaren kommer användaren kunna skriva ut en mycket större mängd material åt gången, i jämförelse med de vanliga FDM och FFF-munstyckena.

Publicerat av: