Mimaki hyllar sina kunder

Mimaki monter under Formnext 2018

Mimakis monter under Formnext-mässan i Frankfurt 2018.

Mimaki Europe startar kampanjen ”Make the difference” för att lyfta fram sina kunders innovationer. 

3d-skrivartillverkaren Mimaki Europe, som inom 3d-printing är mest kända för sin fullfärgsskrivare 3DUJ-553, startade nyligen en kampanj för att hylla sina kunder. Kampanjen, vars namn står för ”Your Inspiration, Our Innovation, Make the Difference”, ska visa på mångsidigheten med utskrifter i olika former, både på textil och som 3d-print.

Mimaki Europes marknadsansvarige Danna Drion.

Mimaki Europes marknadsansvarige Danna Drion.

– Genom att arbeta tillsammans, kan vi boosta kreativitet, teknik och energi för att leverera otroliga resultat, säger Danna Drion, senior marknadsansvarig på Mimaki Europe.

Till en början kommer kampanjen löpa över sex månader. Samtliga kundcase som väljs ut kommer dock att få sin plats i en katalog som är tänkt att leva kvar efter kampanjen tagit slut. Denna ska enligt Mimaki fortsätta leverera inspiration och utbilda deras kunder i vad som går att skapa med Mimakis olika skrivartekniker.

– Under de kommande veckorna och månaderna kommer vi lyfta fram våra kunders historier som representerar segment inom skyltning, industriellt print för mode, inredningsdesign och arkitektur. Vi kommer att fira och prisa våra kunder under FESPA-mässan i München i maj 2019.

Publicerat av: 

Dela artikeln

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.


Sandbacka Science Park sprider kunskap digitalt

Under Innovation Week X håller Sandbacka Science Park i Sandviken ett webbinarium om additiv tillverkning. Fokus kommer ligga på hur tekniken kan förena den digitala och fysiska värdekedjan och efterbehandling av additiva komponenter.

Publicerat av: 

Protech breddar i produktportföljen

Makerbot lanserar nya 3d-skrivare i sin Method-serie, Method Carbon Fiber Editions. De släpper samtidigt en rad material anpassade för industrin. Företagets svenska leverantör Protech ska börja leverera produkterna i början av juli.

Publicerat av: 

Formnext 2020 ska trotsa coronavirus

Den stora Formnext-mässan för additiv tillverkning i Frankfurt ska hållas den 10–13 november enligt plan. – Vi är fortfarande övertygade om det unika värdet och fördelarna med en fysisk mässa, säger Sascha F. Wenzler, vice vd för Formnext, Mesago Messe Frankfurt GmbH. 

Publicerat av: 

Forskar för klimatsmarta flygmotorer

Tahira Raza har undersökt hur man kan göra flyg- och rymdmotorer mer klimatsmarta genom att studera svetsbarheten i additivt tillverkade delar. – En avgörande faktor är hur materialet påverkas när man svetsar i det, säger Tahira Raza. 

Publicerat av: 

De sätter detaljer i fokus

Protolabs lanserar ett nytt material för detaljrika prototypdelar – Microfine Grey. Enligt företaget kan det bidra till att utvecklingstiden av nya komponenter kan minska avsevärt. 

Publicerat av: 

Dyemansion släpper färgglad palett

Dyemansion släpper 17 nya färger för gråa delar, 3d-printade med HP Multi Jet Fusion i materialet PA12. – Antalet HP-system växer på marknaden och våra kunders efterfrågan på livliga färger för deras gråa delar har varit stor, säger Kai Witter, Chief customer officer på Dyemansion.

Publicerat av: 

Metallutskrifter minskar inom flygindustrin

GE, General Electric, säger upp 13 000 anställda i sin tillverkning av flygmotorer samtidigt som efterfrågan på 3d-printade metalldelar minskar. Detta kan komma att påverka företagets leverantörer och underleverantörer. 

Publicerat av: