Mimaki hyllar sina kunder

Mimaki monter under Formnext 2018

Mimakis monter under Formnext-mässan i Frankfurt 2018.

Mimaki Europe startar kampanjen ”Make the difference” för att lyfta fram sina kunders innovationer. 

3d-skrivartillverkaren Mimaki Europe, som inom 3d-printing är mest kända för sin fullfärgsskrivare 3DUJ-553, startade nyligen en kampanj för att hylla sina kunder. Kampanjen, vars namn står för ”Your Inspiration, Our Innovation, Make the Difference”, ska visa på mångsidigheten med utskrifter i olika former, både på textil och som 3d-print.

Mimaki Europes marknadsansvarige Danna Drion.

Mimaki Europes marknadsansvarige Danna Drion.

– Genom att arbeta tillsammans, kan vi boosta kreativitet, teknik och energi för att leverera otroliga resultat, säger Danna Drion, senior marknadsansvarig på Mimaki Europe.

Till en början kommer kampanjen löpa över sex månader. Samtliga kundcase som väljs ut kommer dock att få sin plats i en katalog som är tänkt att leva kvar efter kampanjen tagit slut. Denna ska enligt Mimaki fortsätta leverera inspiration och utbilda deras kunder i vad som går att skapa med Mimakis olika skrivartekniker.

– Under de kommande veckorna och månaderna kommer vi lyfta fram våra kunders historier som representerar segment inom skyltning, industriellt print för mode, inredningsdesign och arkitektur. Vi kommer att fira och prisa våra kunder under FESPA-mässan i München i maj 2019.

Publicerat av: 

Dela artikeln

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.


”Fler tittar på att 3d-printa reservdelar”

3d-teknikleverantören Protech var på plats under Plastteknik Nordic i Malmö den 8–9 maj för att möta kunder och diskutera vilken riktning branschen tar. – Fler och fler tittar på att 3d-printa reservdelar, jiggar, fixturer och mättolkar, säger Evald Ottosson, försäljningsansvarig på Protech.

Publicerat av: 

Han blir ny kommunikationschef på ExOne

Från tryckmaskiner till 3d-skrivare. ExOne, en global leverantör av 3d-skrivare och tillbehör, tillsätter nu posten som kommunkationschef med Charlie Grace. Med sig in i företaget tar han med 25 års erfarenhet från bland annat den grafiska branschen.

Publicerat av: 

De ska 3d-printa ett samhälle

I sommar ska ett projekt bli verklighet i Latinamerika, där målet är att skapa ”världens första 3d-utskrivna samhälle”. Detta för att minska antal hemlösa i landet.

Publicerat av: 

Grafen i fokus för nytt projekt

Marknaden för metallpulver växer med mer än 20 procent varje år. Nu startar ett nytt projekt som ska undersöka hur industrikomponenter kan göras starkare genom att tillsätta grafenpulver. 

Publicerat av: 

ABB och RISE tror på robotar

ABB och RISE drog en del blickar till sig under veckans Plastteknik-mässa i Malmö. – Vi tror att det kommer bli vanligare att använda en robot som 3d-skrivare, säger Anders Spaak, ingenjör på ABB.

Publicerat av: 

Prototal ser viljan att serietillverka

Prototal har sett en förändring i efterfrågan sedan de investerade i nya 3d-skrivare från HP. – Det har växt mycket det senaste året och ökar hela tiden, säger Jonas Sandwall, marknadschef Prototal.

Publicerat av: 

3D Center: ”Den har sålt jättebra”

3D Center var på plats på Plastteknik Nordic i Malmö den 8–9 maj för att träffa kunder och visa upp några av sina maskiner. – Kodak-skrivaren har sålt jättebra, säger Pierre Harrysson från 3D Center. 

Publicerat av: 

Damvig: ”Stort intresse överlag”

Den danska servicebyrån Damvig var på plats i Malmö under Plastteknik Nordic den 8–9 maj. I montern visade de upp olika exempel på produkter som de kan erbjuda sina kunder att få printade.

Publicerat av: