Mimaki hyllar sina kunder

Mimaki monter under Formnext 2018

Mimakis monter under Formnext-mässan i Frankfurt 2018.

Mimaki Europe startar kampanjen ”Make the difference” för att lyfta fram sina kunders innovationer. 

3d-skrivartillverkaren Mimaki Europe, som inom 3d-printing är mest kända för sin fullfärgsskrivare 3DUJ-553, startade nyligen en kampanj för att hylla sina kunder. Kampanjen, vars namn står för ”Your Inspiration, Our Innovation, Make the Difference”, ska visa på mångsidigheten med utskrifter i olika former, både på textil och som 3d-print.

Mimaki Europes marknadsansvarige Danna Drion.

Mimaki Europes marknadsansvarige Danna Drion.

– Genom att arbeta tillsammans, kan vi boosta kreativitet, teknik och energi för att leverera otroliga resultat, säger Danna Drion, senior marknadsansvarig på Mimaki Europe.

Till en början kommer kampanjen löpa över sex månader. Samtliga kundcase som väljs ut kommer dock att få sin plats i en katalog som är tänkt att leva kvar efter kampanjen tagit slut. Denna ska enligt Mimaki fortsätta leverera inspiration och utbilda deras kunder i vad som går att skapa med Mimakis olika skrivartekniker.

– Under de kommande veckorna och månaderna kommer vi lyfta fram våra kunders historier som representerar segment inom skyltning, industriellt print för mode, inredningsdesign och arkitektur. Vi kommer att fira och prisa våra kunder under FESPA-mässan i München i maj 2019.

Publicerat av: 

Dela artikeln

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.


Anatomic Studios prisas med Årets Språngbräda – väntas ha en stabil tillväxt

Den svenska designstudion Anatomic Studios, som 3d-printar skal för benproteser, prisades nyligen med Årets Språngbräda av organisationen Connect Sverige. – Priset betyder mycket för oss, säger Emelie Strömshed, designer på Anatomic Studios.

Publicerat av: 

Protech installerar metallskrivare

Protech som nyligen släppte nyheten om att de lägger till Xact Metal i sin produktportfölj har nu installerat en 3d-skrivare för metall från varumärket, i modellen XM200C, på sitt kundcenter i Järfälla.

Publicerat av: 

Strondl: ”Potentialen är betydligt större”

I dag står Sverige för 25 procent av den globala marknaden för metallpulver som används för additiv tillverkning. Men endast få delar är i produktion hittills och potentialen är betydligt större, menar Annika Strondl från forskningsinstitutet Swerim.

Publicerat av: 

Hp öppnar utvecklingscenter

Tre fotbollsplaner. Så stort är Hp:s nya utvecklingscenter för additiv tillverkning. Här ska bland annat deras senaste satsning på 3d-skrivare för industrin få frodas.

Publicerat av: 

Ikea satsar vidare på 3d-print

Inför Ikeas event Democratic Design Days, presenterade företaget sin syn på hållbarhet. På listan fanns bland annat 3d-print som en punkt. Nyligen släppte de även nyheten om tre nya additivt tillverkade produkter…

Publicerat av: 

Artec 3D utökar med ny programvara

Artec 3D släpper en uppgradering av sitt 3d-skanningsprogram Studio 13. Det nya programmet kommer med en rad nya funktioner som ska förbättra databearbetning för användaren.

Publicerat av: 

Tryckmässa tar grepp om additiv tillverkning

Tryckmässan Drupa i Düsseldorf den 16–26 juni 2020, får ett speciellt konferensprogram om additiv tillverkning. – Additiv design och tillverkning skapar kreativitet inom flera industrier, säger Rainer Gebhardt, projektledare på VDMA Additive Manufacturing Association.

Publicerat av: 

Desktop Metal och Indo-MIM växlar upp

Desktop Metal ingår partnerskap med indiska Indo-MIM. Enligt Desktop Metals vd och medgrundare Ric Fulop, kommer samarbetet ge deras kunder möjlighet att gå från prototyper till fullskalig produktion av metalldelar.

Publicerat av: