Armani stegar in i framtiden

Text:Hanna Jangenfeldt
PUBLICERAD: 30 april 2019

[metaslider id=”20715″]

 

Det italienska modehuset Emporio Armani har använt sin kreativitet på ett helt nytt sätt i ett av sina senaste reklamkoncept. Tillsammans med den industriella fotografistudion Colorzenith, har de använt additiv tillverkning för att addera det där lilla extra. 

Massivits senaste storformatsskrivare, Massivit 1800 Pro.
Massivits senaste storformatsskrivare för 3d-print, Massivit 1800 Pro.

Reklamkonceptet är för Armanis nya sportsko. Genom att addera en 20-kilos 3d-utskriven sko till den stora reklamskylten, ser det ut som att modellen tar ett kliv ut från tavlan. Totalt mäter skylten hela 24 x 14 meter. För att skriva ut en så stor accessoar har Colorzenith använt sig av en storformats 3d-skrivare från Massivit.

Tekniken som använts är Massivits egna Gel Dispensing Printing. Med denna extruderas en särskild gel som härdas med uv-ljus. Företaget är känt för sina storformatsutskrifter som bland annat används som butiksinteriör. För att få skon att se verklig ut har den efterbehandlats och färglagts.

Enligt Colorzeniths vd Aldo Neri, ger tillägget på reklamskylten ett helt annat liv och skapar en dynamik som leder till både engagemang och spänning.

 

Senaste nytt

Lasertech ser unik möjlighet att kombinera 3D-print och lasersvets

Lasertech har i 25 år varit specialister på lasersvetsning. För drygt tio år sedan gjordes en satsning på additiv tillverkning, och sakta men säkert har det blivit ett viktigt ben att stå på.
Patrik 2
Lasertech ser unik möjlighet att kombinera 3D-print och lasersvets

AM Summit blir VIP-event för SME-företag

De senaste åren har Dansk AM Hub varje höst bjudit in till en stor konferens om additiv tillverkning i Köpenhamn med tunga namn på talarlistan. Årets konferens blir betydligt mindre.
AM textil
AM Summit blir VIP-event för SME-företag

Tillbaka i branschen som projektledare för 3DAM

Lisa Antonsson har en bakgrund från Västerviksföretagen 3D Center och AM Printservice. Efter en kort avstickare är hon nu tillbaka i AM-branschen som projektledare för IMA 3DAM.
Lisa Antonsson
Tillbaka i branschen som projektledare för 3DAM

Forward AM blir en del av Stratasys

Forward AM har haft en ekonomiskt utmanande tid. Nu står det klart att Stratasys går in som ny ägare.
MAM-News-1024x1024
Forward AM blir en del av Stratasys

Läs vidare

Lasertech ser unik möjlighet att kombinera 3D-print och lasersvets

Lasertech har i 25 år varit specialister på lasersvetsning. För drygt tio år sedan gjordes en satsning på additiv tillverkning, och sakta men säkert har det blivit ett viktigt ben att stå på.
Patrik 2
Lasertech ser unik möjlighet att kombinera 3D-print och lasersvets

AM Summit blir VIP-event för SME-företag

De senaste åren har Dansk AM Hub varje höst bjudit in till en stor konferens om additiv tillverkning i Köpenhamn med tunga namn på talarlistan. Årets konferens blir betydligt mindre.
AM textil
AM Summit blir VIP-event för SME-företag

Tillbaka i branschen som projektledare för 3DAM

Lisa Antonsson har en bakgrund från Västerviksföretagen 3D Center och AM Printservice. Efter en kort avstickare är hon nu tillbaka i AM-branschen som projektledare för IMA 3DAM.
Lisa Antonsson
Tillbaka i branschen som projektledare för 3DAM

Forward AM blir en del av Stratasys

Forward AM har haft en ekonomiskt utmanande tid. Nu står det klart att Stratasys går in som ny ägare.
MAM-News-1024x1024
Forward AM blir en del av Stratasys