Armani skärper reklamen

 

Massivit och Armani satsar stort på reklam med 3d-printade element. Nu har de tagit fram ett skärpspänne med det lilla extra.

Det är inte första gången som klädjätten Emporio Armani använder sig av 3d-print i storformat för att fånga människors uppmärksamhet. Som 3dp skrivit om tidigare, har de bland annat gjort en 3d-printad sko för reklamskylt. Denna gången har de tillsammans med Massivit tagit fram ett enormt skärpspänne i form av en örn.

Totalt tog det 29 timmar att printa den 2,1 x 1,2 meter stora örnen i Massivits 3d-skrivare. Därefter målades den med en metallic silverfärg och dekorerades med glitterstenar. Ytterligare en version printades på 15 timmar, som dock mätte lite mindre, 1,8 x 1,3 meter.

Enligt Massivit gör den iögonfallande detaljen på reklamskylten att människor stannar upp och beundrar den lite extra än vad de kanske annars hade gjort.

 

Publicerat av: 

Dela artikeln

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.