[metaslider id=”22644″]
Massivit och Armani satsar stort på reklam med 3d-printade element. Nu har de tagit fram ett skärpspänne med det lilla extra.
Det är inte första gången som klädjätten Emporio Armani använder sig av 3d-print i storformat för att fånga människors uppmärksamhet. Som 3dp skrivit om tidigare, har de bland annat gjort en 3d-printad sko för reklamskylt. Denna gången har de tillsammans med Massivit tagit fram ett enormt skärpspänne i form av en örn.
Totalt tog det 29 timmar att printa den 2,1 x 1,2 meter stora örnen i Massivits 3d-skrivare. Därefter målades den med en metallic silverfärg och dekorerades med glitterstenar. Ytterligare en version printades på 15 timmar, som dock mätte lite mindre, 1,8 x 1,3 meter.
Enligt Massivit gör den iögonfallande detaljen på reklamskylten att människor stannar upp och beundrar den lite extra än vad de kanske annars hade gjort.