25-åring tar kliv på 3d-marknaden

Network Innovation adderar Flashforges 3d-skrivare i utbudet.

Network Innovation adderar Flashforge 3d-skrivare i utbudet.

Network Innovation firar 25 år och stegar med det djupare in på 3d-marknaden genom att addera Flashforge 3d-skrivare och filament i sitt utbud.

Network Innovation, leverantör av produkter inom foto och grafisk produktion, breddar sin verksamhet och börjar distribuera 3d-skrivare från Flashforge i hela Norden.

Hanna Norberg, Brand manager för Flashforge.

Hanna Norberg, Brand manager för Flashforge på Network Innovation.

Vi har varit inne i 3d-världen tidigare, vi har sedan dess nu breddat vår verksamhet med personal både i Danmark och Norge vi har aldrig varit så rustade som vi är nu för att ta på oss distributörsrollen för Flashforge i hela Norden, säger Hanna Norberg, Brand manager för Flashforge på Network Innovation och fortsätter:

– Det är en tid med många bra leverantörer, och en tid där marknaden mognar och agnar sållas från vete, vilket ger 3d-branschen möjlighet att växa.

Företaget upplever också att det saknas en part i branschen som är renodlad distributör med en tydlig roll i kanalen och en större efterfrågan bland återförsäljare på marknaden.

Både för prototyp och produktion

Med 3d-skrivarna vill Network Innovation nå både privatpersoner med 3d-printing som fritidsintresse, kreativa avdelningar och mindre företag. Egentligen allt från prototyp-framställan till produktion.

– Instegsmodellerna som vi har i sortimentet passar inom skolans värld. Vi är mycket erfarna inom 2d och är en av Nordens största distributörer av storformat på Epson. För oss är det ett naturligt att bredda vårt sortiment mot 3d också.

Företaget ser mer 3d-teknik i sin portfölj i framtiden och har redan valt att ta in en annan svensk tillverkare på materialsidan.

– Vi har även valt att ta in en spännande svensk tillverkare, Add:north, som producerar filament. De satsar stenhårt på materialutveckling och på att producera nya spännande material. Vi har också Kickstarter projektet FLUX som är en billigare instegsmodell av 3d-skrivare för kreatörer.

Företaget firar 25 år i branschen med eget bubbel.

Firar 25 år

I år firar företaget 25 år, och förutom att bredda 3d-skrivarportföljen kommer de fira med att ge kontoret ett ”face-lift”.

–I samband med det sätter vi även upp en liten demo-park där vi kan testa och visa våra skrivare för de återförsäljare som är nyfikna. Vi har också tagit fram vårt egna bubbel från Tokaj, avslutar Hanna Norberg.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.


Arcam visar upp nytt produktionscenter

GE Additives Arcam sätter nu sitt märke på kartan med ett helt nytt produktionscenter i Göteborg. Den 20 februari invigdes centret samtidigt som företaget avslöjade en väntad femfaldig tillväxt de kommande fem till tio åren.

Publicerat av: 

BLB fortsätter att expandera 

3d-skrivarutvecklaren BLB Industries har planer på att expandera verksamheten ytterligare under 2020. Det gäller både sitt nätverk av samarbetspartners men också internt.  

Publicerat av: 

PLM breddar produktportföljen

PLM Group adderar Dyemansions system för efterbehandling av additivt tillverkade komponenter till produktportföljen. – Vårt mål är att skapa effektiva lösningar för alla behov i branschen, säger Gøran Jenssen, Business Unit Manager för 3d-printing på PLM Group.

Publicerat av: 

Tacklar frågan om driftstopp

Underhållsmässan i Göteborg ska ta grepp om två tekniker som kan minska risken för oplanerade driftstopp är sensorteknik och additiv tillverkning. – Det här är tekniker som utvecklas i snabb takt, säger Sten Farre, forskningsingenjör på Rise.

Publicerat av: 

Ford 3d-printar säkra muttrar

Med hjälp av 3d-skrivartillverkaren EOS har biljätten Ford hittat en lösning för att tillverka unika fälgmuttrar. Förhoppningen är att minska antal stölder av fälgar.

Publicerat av: 

Addema: ”Vi fortsätter expandera”

Den Jönköpingsbaserade servicebyrån Addema planerar att fortsätta expandera under 2020, likt tidigare år. – Vi ser att 2020 har börjat väldigt bra, säger Claes Sjödahl på Addema.

Publicerat av: