PLM breddar produktportföljen

Text:Hanna Jangenfeldt
PUBLICERAD: 16 februari 2020
Gøran Jenssen, Business Unit Manager 3d-printing på PLM Group och Greg Gracki, Global Sales Channel Manager på DyeMansion GmbH på Formnext-mässan i Frankfurt, Tyskland.
Gøran Jenssen, Business Unit Manager för 3d-printing på PLM Group och Greg Gracki, Global Sales Channel Manager på Dyemansion GmbH på Formnext-mässan i Frankfurt, Tyskland.

PLM Group adderar Dyemansions system för efterbehandling av additivt tillverkade komponenter till produktportföljen. – Vårt mål är att skapa effektiva lösningar för alla behov i branschen, säger Gøran Jenssen, Business Unit Manager för 3d-printing på PLM Group.

PLM Group, leverantör av maskiner från bland annat HP, 3D Systems och Markforged, breddar nu sitt produktutbud. Det gäller system för efterbehandling av additivt tillverkade delar från tyska Dyemansion.

För alla behov i branschen

– Vårt mål är att skapa effektiva lösningar för alla behov i branschen och därför beslutade vi oss för Dyemansion, eftersom de har de bästa och mest flexibla industrilösningarna för efterbehandling som är tillgängliga på marknaden, säger Gøran Jenssen, Business Unit Manager för 3d-printing på PLM Group.

 

Dyemansions system för efterbehandling, Print-to-product.
Dyemansions system för efterbehandling, Print-to-product.
I Norden och Baltikum

Företaget kommer att erbjuda hela Dyemansions utbud i Norden och Baltikum. Bland produkterna finns till exempel systemet Print-to-product, som består av maskiner för rengöring, infärgning och ytbehandling.

– Samarbetet med Dyemansion gör det möjligt för oss, som det första företaget i Norden och Baltikum, att erbjuda våra kunder den kompletta 3d-printingkedjan – från design till utskrift till rätt efterbehandling utefter kundens behov, avslutar Gøran Jenssen.

Läs vidare

AMEXCI och Saab i AM-projekt för finska marinen

AMEXCI:s finska del ska tillsammans med Saab och EOS ingå i det industriella samarbetsprogrammet Squadron 2020 på uppdrag av det finska försvaret. Uppdraget handlar om att utveckla nya möjligheter för additiv tillverkning av avancerade komponenter i metall.
Amexci finland

Nya medel ska göra Danmark bäst på AM

För åtta år sedan bildades Dansk AM Hub efter att Industriens Fond bidragit med 90 miljoner danska kronor. Uppdraget var att stärka danska företags konkurrenskraft och hållbarhet genom användning av 3D-printing. Nu skjuter fonden till ytterligare 30 miljoner.
Frank-Dansk-AM-Hub-1024x695

75 procents viktreducering med DfAM-design

Nikon SLM Solutions och Hexagon har omdesignat en stor komponent till ett Boeing-plan. Genom additiv tillverkning och design for additive manufacturing (DfAM) kunde både vikten och antalet delar reduceras markant.
AM-A330-Fuel-Air-Separator-prototype

Forskning om AM på vetenskapsakademiens lista

Kungliga Ingenjörsvetenskapsakademien (IVA) listade i slutet av 2024 de 100 forskningsprojekten som har störst potential att komma till nytta för samhället. Ett par av dem rör forskning om additiv tillverkning. 
gruppbild-2

Senaste nytt

AMEXCI och Saab i AM-projekt för finska marinen

AMEXCI:s finska del ska tillsammans med Saab och EOS ingå i det industriella samarbetsprogrammet Squadron 2020 på uppdrag av det finska försvaret. Uppdraget handlar om att utveckla nya möjligheter för additiv tillverkning av avancerade komponenter i metall.
Amexci finland

Freemelt och NC State University etablerar applikationscenter

Freemelt har inlett ett samarbete med Center for Additive Manufacturing and Logistics (CAMAL) vid North Carolina State University (NC State University) om ett gemensamt applikationscenter.
Freemelt-ONE

Nya medel ska göra Danmark bäst på AM

För åtta år sedan bildades Dansk AM Hub efter att Industriens Fond bidragit med 90 miljoner danska kronor. Uppdraget var att stärka danska företags konkurrenskraft och hållbarhet genom användning av 3D-printing. Nu skjuter fonden till ytterligare 30 miljoner.
Frank-Dansk-AM-Hub-1024x695

75 procents viktreducering med DfAM-design

Nikon SLM Solutions och Hexagon har omdesignat en stor komponent till ett Boeing-plan. Genom additiv tillverkning och design for additive manufacturing (DfAM) kunde både vikten och antalet delar reduceras markant.
AM-A330-Fuel-Air-Separator-prototype